Fysioterapiapalvelut

Fysioterapian​ ​avulla​ ​voidaan​ ​tutkia,​ ​selvittää​ ​ja​ ​hoitaa​ ​tuki-​ ​ja​ ​liikuntaelimistön​ ​kiputiloja. Fysioterapian​ ​ydin​ ​on​ ​fysioterapeuttinen​ ​tutkiminen,​ ​joka​ ​sisältää​ ​haastattelun​ ​sekä​ ​tarvittavat erikoistestit.​ Tutkimisen​ ​tavoitteena​ ​on​ ​löytää​ ​syitä​ ​kipuun​ ​tai​ ​liikkeen​ ​hankaloitumiseen.​ ​Kaikki​ ​tuki-​ ​ja liikuntaelimistön​ ​vaivat​ ​ovat​ ​fysioterapeuttisesti​ ​tutkittavissa.​ ​Tutkimisessa​ ​keskitytään​ ​liikkeen havainnointiin.​ ​Moni​ ​vaiva​ ​liittyy​ ​toimintaan,​ ​jolloin​ ​pelkkä​ ​paikallaan​ ​otettu​ ​kuva​ ​ei​ ​kerro​ ​koko totuutta.Havainnoinnin​ ​ja​ ​erikoistestien​ ​lisäksi​ ​käytössämme​ ​on​ ​lihasaktiivisuuden​ ​mittari M-Power​ ​sekä​ ​Podotech-painelauta.​Hoitomenetelmät,​ ​hoidon​ ​pituus​ ​sekä​ ​hoitojen​ ​väli​ ​määritellään​ ​aina​ tutkimustulosten​ ​perusteella.

Fysioterapiaan​ ​voit​ ​saapua​ ​lääkärin​ ​lähetteellä​ ​tai​ ​ilman.​ ​Teemme myös​ ​kotikäyntejä!

Akuuttiaika (79 €)

Palvelu​ ​on​ ​tarkoitettu​ ​tilanteeseen​ ​jolloin​ ​tarve​ ​päästä​ ​hoitoon​ ​on​ ​nopea,​ ​esimerkiksi​ ​voimakas selkäkipu.​ ​Akuuttiajalla​ ​pääset​ ​hoitoon​ ​nopeasti.​ ​Fysioterapeuttimme​ ​ovat​ ​käyneet suoravastaanottokoulutuksen​ ​ja​ ​kykenevät​ ​arvioimaan​ ​tilannettasi​ ​luotettavasti. Suoravastaanottokoulutuksen​ ​avulla​ ​pystymme​ ​erottelemaan,​ ​milloin​ ​oireiden​ ​kanssa​ ​on​ ​syytä kääntyä​ ​lääkärin​ ​puoleen.​ ​

Akuuttiaika-palvelu​ ​keskittyy​ ​kivun​ ​lievittämiseen.​ ​Käynti​ ​sisältää tutkimisen​ ​ja​ ​tarvittavat​ ​erikoistestit.​ ​Käynnistä​ ​tehdään​ ​kirjallinen​ ​palaute​ ​ja​ ​suunnitelma jatkohoitoon.

Kohti​ ​kivuttomampaa​ ​arkea (199 €)

Kohti​ ​kivuttomampaa​ ​arkea​ ​on​ ​kolmen​ ​käynnin​ ​hoitokokonaisuus,​ ​jonka​ ​tavoitteena​ ​on​ ​selvittää perusteellisesti​ ​elämääsi​ ​haittaavan​ ​vaivan​ ​syy.​ ​Tarkoituksena​ ​on​ ​tarjota​ ​työkalut​ ​vaivasi kuntouttamiseen​ ​ja​ ​tuon​ ​tuloksen​ ​ylläpitoon.​ ​Kokonaisuus​ ​toimii​ ​parhaiten​ ​silloin,​ ​kun​ ​vaiva​ ​on ollut​ ​kestoltaan​ ​lyhyt​ ​(1-3​ ​kk).​ ​Mikäli​ ​vaivasi​ ​on​ ​kestänyt​ ​kauemmin​ ​kuin​ ​tämä,​ ​hyödyt​ ​paremmin pidemmän​ ​ajanjakson​ ​hoitosarjasta. Kokonaisuus​ ​koostuu​ ​kolmesta​ ​käynnistä.​ ​

Ensimmäisellä​ ​tapaamisella​ ​pyritään​ ​löytämään​ ​ja tunnistamaan​ ​vaivaan​ ​vaikuttavia​ ​tekijöitä,​ ​kuten​ ​liiallinen​ ​kuormitus,​ ​heikko​ ​lihas​ ​tai hallitsematon​ ​liike.​ ​Keinoina​ ​ensimmäisellä​ ​käynnillä​ ​ovat​ ​fysioterapeuttinen​ ​tutkiminen, tarvittavat​ ​erikoistestit​ ​sekä​ ​tutkimista​ ​tukeva​ ​laitteisto.​ ​Tutkiminen​ ​on​ ​tarkkaa​ ​ja​ ​tutkimista​ ​tukeva laitteistomme​ ​auttaa​ ​pääsemään​ ​lähes​ ​jokaisen​ ​kivun​ ​alkulähteille.

Toisen​ ​käynnin​ ​pohjana​ ​toimivat​ ​ensimmäisellä​ ​kerralla​ ​saadut​ ​tulokset.​ ​Tulosten​ ​perusteella opetamme​ ​sinua​ ​oppimaan​ ​pois​ ​tekijöistä,​ ​jotka​ ​pitävät​ ​kipua​ ​yllä.​ ​Opetteluvaiheeseen​ liittyy esimerkiksi​​ ​lihaksia​ ​aktivoivia​ tai vahvistavia ​harjoitteita,​ sekä liikkeen hallinnan harjoittelua.​ ​Oppiminen​ ​ja​ ​harjoittelu​ ​kohdistuu​ ​niihin elementteihin, jotka tuottaat arjessa kipua. ​Tällöin​ ​voiman​ ​määrä​ ​ei liiaksi korostu,​ ​vaan​ ​parhaimmillaan​ ​jo​ ​pienet​ ​muutokset​ ​auttavat​ ​sujuvampaan​ ​arkeen.

Kolmas​ ​käyntikerta​ ​ajoittuu​ ​pidemmän​ ​ajan​ ​päähän.​ ​Motorinen​ ​oppiminen​ ​vaatii​ ​aikaa,​ ​joten muutokset​ ​toiminnassa​ ​näkyvät​ ​selkeästi​ ​vasta​ ​aikaisintaan​ ​kuukauden​  kuluttua​ ​oppimisen aloittamisesta..​ ​Kontrollikäynnin​ ​tarkoituksena​ ​on​ ​kartoittaa​ ​sen​ ​hetkinen​ ​tilanne​ ​ja​ ​opettaa​ ​Sinua hallitsemaan​ ​opittua​ ​tilannetta​ ​siten,​ ​ettei​ ​vastaavaa​ ​toiminnan​ ​haittaa​ ​pääse​ ​enää​ ​syntymään.

Ota yhteyttä ja kysy lisää